fbpx

Poród musi boleć!
Proste? Proste!
No, nie do końca…

Poród musi boleć! Proste? Proste! No, nie do końca…

Coraz częściej do kancelarii zgłaszają się kobiety oczekujące na niedaleki poród, które chcą poznać prawa przysługujące im podczas pobytu w szpitalu. Obawiają się, że gdy zacznie się akcja porodowa, ból uniemożliwi im podejmowanie świadomych decyzji. Nie raz zdarzyło mi się słyszeć, że pacjentce w szpitalu powiedziano, że poród musi boleć i kropka. Dlaczego dziś o tym piszę? Bo za 4 miesiące, dokładnie 31 sierpnia 2016 r., wchodzi w życie rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 9 listopada 2015 r. w sprawie standardów postępowania medycznego w łagodzeniu bólu porodowego.

Ból = poród?

Standardy łagodzenia bólu porodowego są jasne. Rodzącej przekazuje  się informację o przebiegu porodu, metodach łagodzenia bólu porodowego i ich dostępności w podmiocie leczniczym. Osoby sprawujące opiekę nad rodzącą uzgadniają z nią sposób postępowania mającego na celu łagodzenie bólu porodowego, z uwzględnieniem stanu klinicznego oraz gradacji metod dostępnych i stosowanych w podmiocie leczniczym, oraz zapewniają rodzącej wsparcie w ich zastosowaniu.

Rozporządzenie określa farmakologiczne i niefarmakologiczne metody łagodzenia bólu. Więcej o nich oraz o tym czym jest analgezja i jaki ma związek z łagodzeniem bólu porodowego dowiesz się w kolejnym wpisie. Poród nie musi boleć.

Często klienci pytają jak mogę im pomóc, czy może nie lepiej jeśli będą prowadzić sprawę sami

Przejęcie prowadzenia danej sprawy przez prawnika, oznacza, że:

1. Może pójść na rozprawę i pilnować interesów klienta, ponieważ zna wszystkie prawa i obowiązki oraz ma duże obycie w sądzie. Klient unika ogromnego stresu i ewentualnych wpadek, które mogą działań na jego niekorzyść. O tym ile razy poszkodowany pacjent musi stawić się w sądzie przeczytasz we wpisie „Ile razy muszę stawić się w sądzie w sprawie mojego dziecka chorego na mózgowe porażenie dziecięce?”

  • Pilnować, żeby nie zostały pominięte żadne procedury, szczególnie na niekorzyść klienta.
  • Przesłuchuje świadków i dzięki doświadczeniu prawnika niczego istotnego nie pominą.
  • Pisze pisma, pozwy, wnioski, składa wnioski dowodowe, zgodnie z procedurami i wymaganiami.
  • Pisze i sprawdza umowy i inne pisma klienta, który sam już je napisał i złożył.
  • Dobrze doradzi, co zrobić w konkretnej sytuacji, jaką drogę wybrać, z pełną świadomością wszystkich konsekwencji. W każdej sytuacji to klient podejmuje ostateczną decyzję w każdej sprawie, prawnik tylko przedstawia możliwości i konsekwencje.

Jeśli jesteś ciekawy jakie jeszcze pytania zadają poszkodowani pacjenci przeczytaj ten post albo zajrzyj na Bloga Błąd lekarza.

Dodaj komentarz